De radio start na deze promotievideo.
    Over MENT 16/04/2020

    léééf! bij MENT!

    léééf! bij MENT!
    ‘Het programma zonder naam’: 
    Mathieu De Blauwe presenteert sinds kerst 2019 elke weekdag live tussen 10 en 13 uur, maar het programma had tot vandaag niet écht een naam.
    Ook inhoudelijk groeide het voormiddag/middagblok fel. Mathieu heeft een journalistieke opleiding en ‘bakken’ radio-ervaring .. meteen lag de vinger aan de pols van de actualiteit en voelde hij zich thuis in het hybride product dat MENT is.
     
    ‘Informatie zonder moeite’: 
    Mathieu De Blauwe: ‘Het is op televisie niet anders dan bij radio… gewoon maar muziek aan- en afkondigen heeft natuurlijk weinig zin. De kijker en luisteraar (via de MENT Radio app) wil beleving en voortdurend geïnformeerd worden, ‘geïnformeerd zonder moeite’. Natuurlijk is actualiteit ook voortdurend online ter beschikking. Maar via radio en televisie is die er tussen de muziek door, prettig terwijl je werkt in huis, rijdt in de auto, wandelt of fietst, ‘zonder moeite’ dus.
    Ik probeer in mijn programma die info te filteren die onze kijker en online luisteraar kan interesseren en tot een mooi geheel te komen tussen muziek, nieuwe en info. Je moet weten dat in deze Corona tijden MENT voor velen zowat het enige gezelschap is. Er live zijn in keuken of huiskamer is voor mensen aangenaam… als iemand die bij hen aan huis komt. En we stimuleren de interactiviteit via onze site, het studio-mailadres en sociale media. Tweerichtingsverkeer van studio naar thuis en omgekeerd’.
    De naam:
    Marc Hallez: ‘We wilden graag een programmanaam die als vlag de lading dekte en positiviteit uitstraalt. Zeker in deze moeilijke en voor velen eenzame tijden is dat belangrijk. Maar ook algemeen is MENT een pure feelgoodzender, voor mensen die positief in het leven staan. Maar hoe komen we op een toffe programmanaam? Mensen ‘in hun kot’ zijn extra creatief.. dachten we. We vroegen  suggesties voor programmanamen aan de kijker’. Samen met de voorstellen van de kijker en een interne brainstorm kozen we uiteindelijk voor: léééf! Ja hoor, mét knipoogje naar André Hazes. En we vinden dat dat mag, want een tweetal jaar voor het bekende Hazes nummer in ons land uit was, draaide MENT het. We kregen het toen aangeleverd vanuit Nederland en waren dus de eerste zender in Vlaanderen die het draaide’. We dikten het aantal é’s wat aan. Bewust met drie ‘é’s en bijhorend uitroepingsteken, want ‘lééééven, kan je niet hard genoeg doen’.


    Feel good music, luchtige info uit de showbizz en toch de vinger aan de pols met de actualiteit.

    Mathieu De Blauwe verdiende zijn strepen al op radiogebied en is ook een veel gevraagde stem voor reclamespots en bedrijfsfilms. Hij maakte eind vorig jaar de overstap van VBRO naar MENT en voelt zich er helemaal thuis.

     

    Mathieu: ‘Léééf!’ is perfect waarvoor ik sta én waar het programma voor staat en ik leef volop … elke weekdag tussen 10 en 13 uur.’

    ADVERTENTIE